السبت، 21 فبراير 2009

صحو النوم !!!!!!!!!

السلااااااااااااااااااااااااااااااااااام عليكم
اخيرا عدنا وعلى راىء ماما اياد (هشيل العنكبوت اللى على المدونه )وهبدأء ان شاء الله من جديد وهقول لكم كل حاجه كتكيتنا بيعملوها فينا من بعد ما رجعو من الاجاااااااازه اللى ياريت ما كانو اخذوها لان اضرارها كانت اكثر من نفعها وهتحكمو بنفسكم لما تعرفو ...وطبعا زى متعودتو منى على الاخبار الحمضانه اللى بعد الهنا بسنه واخيررررررررررا هتشوفو صور الرحله
الرحله كانت فى الاهرامات وماجيك لاند وهايبر 1

يوسف بعد ماوصلنا عند الاهرامات


وكريم باشا مع ميس امل (وفرحته بالرحله ظاهره على وشه )

كركررررررررررررررر السكررر وعلى حسين والشهره (حمبوزه لاوى بوزه)فى ماجيك لاند

كركر السكر راكب العربيه اللى انا وميس امل ابدعنا واحنا راكبينها ,,,


انا ركبت مع تقى بنت خالت باسل وتقى سبحان الله برده بنت خال كركر
وميس امل ركبت مع باسل
المهم خير اللهم اجعله خير ركبنااااااااااااا وياريتنا ما ركبنا الراجل قال لى البنزين فى اليمين والفرامل فى الشمال
بدأءنا والحمد لله لقيت نفسى بعرف اسوق وماشيه سرررررريعه ولسه بقول لتقى ايه ده انا طلعت بعرف اسوق اهوت
وقبل ما اخلص الكلمه شفت تراب وشميت رائحه بنزين واكتشفت انى مش حاسه برجلى
والراجل جه علطول وقال لى مضغطيش على الفرامل ليه !!!!!!!!
اكتشفت بقا ان الفرامل عندى انا مش عند تقى فى الكرسى التانى
بس العيب من الراجل لانه موضحش كلامه من الاول
المهم نزلت انا وتقى لقيت امل حالها من حالى بس باسل كان بيعيط



كركر وعلى وبابا على مع الدوليفين ومعاهم بنوته مش عارفه اسمها ايه


الصراحه كده كريم وعلى مطلعوش معانا الرحله يعنى صور متفبركه
بس هما طلعو بعدينا بكام يوم فقلت انشر صورهم مع صور صحابهم علشان ان شاء الله لما يكبرو ويشوفو المدونه
يتخيلو انهم طلعو معانا فى نفس اليوم

محمد خالد واقف مع مامته ومش هيعرف يشوفه غير اللى نظره سته على سته يعنى انا اساسا مش شيفاه
كريم بااااااااااااااااااااشا ياسلام حد قدك ياكيمو (بيتعامل فعلا انه ابن رئيس دوله زى ما بيقول )

الحمد لله محمد خالد عرفنا نشوفه
ابوووووووووووووووووووووو الهول


تقى والبطل باسل راكبين مع ( جيم جمل) والله فعلا بطل ده انا كنت ميته من الخوف وانا ركباه والجمل كان هيوقعنى
بس مسكتلهوش ومتهيقلى هيحرم يركب حد تانى فوق ظهره او بمعنى اصح مش هيقدر يركب حد تانى بعد كده

الاميره (جنا ) اخت باسل راكبه هيا كمان الجمل الصراحه انا بحبها جدا هيا وتقى واحلى حاجه عجبتنى فى تقى انها كانت خايفه جدا بس مبينتش لجنا وباسل انها خايفه وقعدت تقول لهم امسكو فيا ومتخفوش
باسل دويدار وكريم الشامى



تقى وسيف اخوها وجنا وباسل اخوها



كريم ومروان اللى واقف جنب كريم ولابس بنطلون اسود (واكيد كل اللى جه مدرسه المدينه يبقى عارف مين مروان اللى فى كيجى 1 الطفل الوحيد فى الدنيا اللى تلاقيه فى مكانين فى وقت واحد من غير سحر ولا شعوذه اكون فى الملاهى الاقيه هناك اروح الكلاس بتاعنا الاقيه برده هناك سبحان الله )بس الحمد لله ربنا اخذ لكل الميسات حقهم والرحله اللى قبل ديه القرد كان مصمم يخلع لمروان هدومه اه والله



الاخوه مع (ألف ارنب )




كتكيتنا داخليين ملاهى الصغنطتين اللى فى ماجيك لاند



كتكيتنا دخلو الملاهى بس الشاحن خلص ومعرفتش اكمل باقى اليوم وبرده معرفتش اصور يوسف غير صوره واحده ولااسف برده معرفتش اصور (ديمه فتحى )لانى مشفتهاش طول اليوم غير لما الشاحن خلص
بس الحمد لله كان يوم جميل ويااااااااااارب كل اللى كانو معانا فى الرحلتين اللى فاتو يجى معانا الرحله الجايه
وكل اللى مكنوش معانا يكونو معانا الرحله الجايه ان شاء الله

هناك 28 تعليقًا:

كريم رشدي يقول...

شكرا ياميس الهام لتعليقاتك الجميلة اللي حسستنا اننا معاكم في الرحلة و انشاء اللة كركر السكر يكون معاكم المره الجاية
كريم رشدي.

غير معرف يقول...

ربنايعينكواعلى الجبلايةاللى قاعدين فيها طول النهار دااحناواحدبس ومش قادرين عليه, الصور حلوة اوى, وياريت تقنعى الأستاذحمبوزه يقول اى حاجة من اللى بياخدها فى الكلاس . على حسين المنشاوى

ميس الهام يقول...

ايه النورررررر ده كركر السكر وحمبوزه اخيراااااااا علقو عندنا وكمان فى يوم واحد والله انا مش مصدقه نفسى

ميس الهام يقول...

ان شاء الله اكيد ياكركر هتطلع معانا المره الجايه انتى وحمبوزه وتكون الصور حقيقيه
بس ازاى ياماما على مش بيقول اللى بيخدو فى الكلاس ده لسه مسمع الحروف كلهاوواخذ مومبونايه كاااااااااامله ان شاء الله هصور لكى فيديو وهوا بيبدع فى المنهج وفى السرينه اللى علطول مجمع صحابه بيها
ولا وهوا بيغسل العربيه بتاعته تحت الحنفيه ولا وهوا بيصلى ده امبارح صحابى الله يبااااااااااااارك لنا فيهم ضحكونى فى الصلاه ثلاث مرات
انا قلت لهم محدش يعدى قدام حد وانا بصلى ام جاى الحاج بتاعنا جه صلى جنبى وكل ما حد من صحابنا يجى يقف قدامى يقول له متعديش الميش يويو بتصلى يقوم جاى صاحبه واقف معاه يقول للى بعده كده وهكذاو على الراكعه التانيه لقيت كل الكلاس واقف قداااااااامى بيقول لبعضه محدش يقف قدام الميس وهيا بتصلى,وكركر السكر متخصص فى تعديل السجاده لدرجه ممكن يزقنى علشان يعدل السجاده تحت رجلى ميس امل قالت لهم طيب انتم اتوضيتو(لان احنا بنصلى ورديات علشان منسيبش موقع الحراسه لوحده )
الحاج حمبوزه قال لها اه والله انا دخلت الحمام وغسلت العربيه كويس وجيت اصلى بعتبار ان ده وضؤء يعنى وطبعا كل الكلام ده بسمعو وانا بحاول الاقى حته اسجد فيها من كثر الرجول اللى حوليا وطبعا قعدت انا وميس امل نلبس الشوز لصحابناساعه بعدها
وربنا يتقبل منى ومنكم ومن الشيخ على
و حسبنا الله ونعمى الوكيل

غير معرف يقول...

الصور تحفففففففففففففه ياميس لولوجميله جدا بجد
والاجمل التعليقات بصراحه يالولو وكلامك
انتي عارفه ياالهام انا وانا بقرا الكلام بضحك ضحك عارفه ليه؟علشان بتخيلهم فعلا وهما بيعملوا كده وبشوفهم احيانا وبيبقا منظرهم نكته وبالذات في موضوع الصلاه

ميس الهام يقول...

الف الف شكر ياجيجى على كلامك ايه ده اخيرا قلتيلى يالولو ومقلتيش لى ياهتلر زى ما بتنادينى علطول
وبرررررررررررده الف شكرررررررر على المساعدات اللى بتجيلى منك انتى وهند
وانا عزماكى بكره ان شاء الله تصلى الظهر فى الكلاس واسمعيها منى هتصليها بخشووووع جدا

eyaaaaaaaaaaaad يقول...

الف حمد الله على السلامه..........
اخيرا تم بنجاح ازالة العنكبوت.
بس البدايه مبشره الصور لذيذه اوى والتعليقات الذ.
بس حرام عليكو تقولو على على حمبوزو ده زى السكر.

eyaaaaaaaaaaaad يقول...

بس معلش يا جماعه المدونه ملهاش طعم من غير رفيقه دربى ماما نانسى.
هى فين يا ترى.

eyaaaaaaaaaaaad يقول...

وازيك ياgigi عامله ايه وحشتينا والله.
بس انا زعلانه منك جدا انت لسه بتبعتى امدادات لميس لولو ده خوف ولا؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ميس الهام يقول...

ماما اياد انتى بدأءتى حزب التوليع تاانى
اولا عايزه رفيقه دربك
ثانيا غمز من تحت لتحت لجيجى
مش بيقولو
المؤمن لايلدغ من حجره مرتين
واللى تلسع فى الشوربه بينفخ فى الزبادى
ويابخت من بات مغلوب ولا باتش غالب
نصيحه اخويه سيبى الحزب الخسران بتاعك ده واعملى حزب تانى
وشفتى بقا الرحله كانت جميله ازاى لو كنتى طلعتى معانا يلا ان شاء الله متعوضه قرررررررررريب

غير معرف يقول...

على فكره ياميس الهام اللي كركر بيعملو معاكي في المصليه هو نفس اللي بيعملو مع مامته ولما اقنعو يصلي معايايصمم يتوضا بانه يروح يغسل ايدة وبعدين يجيب مصليته الصغيره ويقعد يضبط فيها وقت طويل اكون انا خلصت صلاة يقوم قاعد ع
المصلية بسرعة ومسلم. كريم رشدي

ميس الهام يقول...

الله صح ياكركر
واحلى حاجه بيموتوو فيها التسليم من الصلاه ممكن من اول راكعه وفى كل راكعه يقوم يسلم
وبعدين الحاج كركروباسل وعلى حسين مجوش ليه امبارح (اخررررررررررر مره )
انا قلت اقول لكم أنذار قبل مبعت جواب فصل من المدرسه
ياجماعه بيفوتهم حجات كتيرررررره جدا لما بيغيبو ده احنا مموتين نفسنا من المذاكره

اخت ميس لولو يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
اخت ميس لولو يقول...

والله يا جماعة ميس لولو زهقتنى من الكلام عن الاطفال من اول اما تدخل من البيت لحد اما تنام بتحكيلنا اليوم من اوله
على قال .....
كريم عمل......
باسل غاب ....
فارس .....
انا مش عارفة لو عيالها مش هتكلم عليهم كده
انا واخواتى بنقولها الاطفال احباب الله ومن كتر كلامك عليهم هنكرههم ارحمينا بقى.
لدرجة فى يوم وهيا نايمة لقيتها بتغنى وهيا نايمة واللى ماله كتير هيه يعطف على الفقير هيه والصلاه يا حلوين هيه هى عماد الدين
ويوم تانى تقوم مفزوعة من النوم نقلها فى ايه تقول حلمت ان على حسين كان هيقع حقيقى زهقت منها بس والله حبيت الكتاكيت من غير اما اشوفهم ونفسى اروح العب معاهم فى يوم
اخت ميس لولو

ميس الهام يقول...

ايه اللى دخلك مدونتى اساساااااااا
وبعدين انتى مش بتدينى فرصه اتكلم عن اى حاجه عن الكلاس خالص

هتسمعينى بعد كده ولا امسح التعليق بتاعك واعمل المدونه بالباسورد؟؟؟؟؟

eyaaaaaaaaaaaad يقول...

اخت ميس لولو ده والله كرم من ربنا.
اولا عايزين نعرف الاسم ايه.
ثانيا اى حاجه خنقتك منها تعالى هنا قوليها وفضفضى وبعدين هى مين دى اللى هتعمل المدونه بباسورد ده انا اعملك مدونه مخصوص باسمك.
وتبقى تخلى المدونه الحمضانه بتاعتها تنفعها.

eyaaaaaaaaaaaad يقول...

وبعدين حزب مين اللى خسران ياماما ده الحزب بتاعنا انا ومامانانسى وgigi فضل صامد امام زحف العنكبوت وانت كنت نايمه فى العسل بتاكلى سندوتشات اخواتك..
وبعدين ايه لا يلدغ المؤمن من حجره دى ده انت هطلعى جيل رهيب من اللغه الفظيعه ميه ميه استمرى بس خلى بالك من الحجر علشان ساعات بيطلع منه عفاريت.

FARES يقول...

اولا :
ازيكم كلكم
ثانيا:
الصور تجنن يا لولو والتعليقات تحفة
والكتاكيت احلا
ثالثا:
وده الاهم رجعتلك يا ماما ايااااااااااد
متخفيش مش هسيبك وبعدين طول م مس لولو معانافي صفنا فحزب التوليع بتاعنا مش هيشعلل لكن!؟.: لو قلبت علينا فهي عارفة كويس ان حزبنا مش خسران وهي فاكرة كويس اللي حصل المرة اللي فاتت لم الclassكله غاب؟!

FARES يقول...

وفاكرة كلنت النتيجة ايه؟:!
لولو هجرت المدونة لحد العنكبوت معشش عليهاولسه يا دوب فايقة من اثار العدوان السابق

FARES يقول...

بس لو نعرف انك بعد كل حملة هترجعلنا بموضوع يجنن كدة ولو ان فارس مش فيه بس برضه يجنن
اذن استعدي يا ماما اياااااااااد

FARES يقول...

وبعدين لازم يا لوزلو ترحبي باختك اكتر من كدة
يعني تصدعيها طول النهار
ولما تزورنا في المدونة مترحبيش بيها
وبعدين متخفيش احنامش مصدقينها
واضح جدا انك بتسمعيها

FARES يقول...

وطبعاتحية كبيرة جدا Gigi
اللي اخيرا اتعرفت عليها وانبسط جدا من التعرف ده
بصراحة كلكم بجد زي السكر من لولو وامل ومروة ومي ورانيا ورشاوgigiوكلكم و....................................... مش عاوزة انسى حد

غير معرف يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

انا طبعا الاول عايزه ارحب ترحيب كبيييييييييييييييييير جدا لصديقتنا الجديده اخت ميس لولو وبقولك انتي منوراها وبكره نغيظ الاعادي ولا يهمك من اي حد طبعا انتي فاهماني

ماما اياااااااد وماما فااااارس وحشتوني جدااااااااااااا والله العظيم ايوة كده عايزين نرجع زكريات المغامرون الخمسة (ان شاء الله في المستقبل هنبقا خمسه متقلقوش ياجماعه )

وبصراحه ياجماعه انا لغايه دلوقتي مشفتش من لولو حاجه وحشه يعني هي جايه من الاجازه كويسه وهادية وحمل وديع خالص بس هي عارفه اي حركه غدر هتبقا النتايج وخيمه

وفعلا خللي بالك من كلامك ياهتلر ايه جحر ولدعه وشوربه وزبادي يابنتي احنا مدرسه لغات فضحتونا
ادي اخرة التعليم الميري :D

eyaaaaaaaaaaaad يقول...

شوفتى ياgigi مش انا عندى حق.
لغات مين بقى خلى الطابق مستور هى اخرها هتعلم العيال على البسطه مش فى الكلاس يعنى تقريبا هى اصلا اخدت كورس علشان بس تعرف تقولa apple b banana.عموما احنا قابلين وخلاص زى بعضه بس مش بعد كده ترجع للغدر تانى عموما يا لولو انت عرفتى اخر الغدر ايه وبعد انضمام العدو الذهبى للمغامرون الخمسه (على رأى جى جى)اختك طبعا..احنا اللى هندخلك المدونه بباسورد.

ميس الهام يقول...

ياااااااااساتر ده انتم نسايين خالص كده ليه,,
ضرورى تكشفو ومتسكتوش على نفسكم
وبعدين هو انتم بتقولو حاجه وتصدقو نفسكم فيها
ايه نسيتو المحايلات والوسايط اللى كنت بتبعتوها لى علشان اصفح عنكم

انا مش عارفه هفضل اتواضع لحد امتى يلااااااااا كله بثوابه
انا بكتب الموضوع الجديد وهنشره علطول ان شاء الله
وهحاول ميكونش فيه اى غلطات كتابيه
بس اعذرونى كنت بغيب فى حصه الاملاء

وبعدين هو فيه ايه علشان شويه امطار نبطل نيجى المدرسه
ياجماااااااعه هنتأخر فى المنهج الامتحانات على الابواب

02 مارس, 2009 05:03 ص

غير معرف يقول...

يالولو مااحنا قلنا صافي يالبن اهو بس احنا بس بنحب نفكرك كده دايما علشان تتعظي بس ياقمر احنا منستغناش

ومعلش ياماما اياد على الاخطاء اللغوية الفظيعه للميس لولو حبيبتنا احنا بس بندي كورس في المدرسه للامثال الشعبيه علشان نعرف نمشي بيه حالنا في الحياة والحمد لله لو لولو غلطت امل موجوده والعكس صحيح

غير معرف يقول...

يا لولو انشري بقا الموضوع الجديد علشان مستعجله اشوفه والسرعه مطلوبه

ميس الهام يقول...

جىجى نشرته اهوووووووووووووت
شفيه بقا دلوقتى وأدخلى نامى علشان منمضيش تاخير بكرررررررره