الأحد، 11 يناير 2009

تخليص حق

أزيكم عاملين ايه انا عارفه انى بتأخر بين كل موضوع وموضوع بس اعمل ايه كل يوم برجع من عند كتكيتنا وانا نفسى مفتوحه على الحياه وبدخل علطول انام
المهم الموضوع ده تخليص حق يعنى ..نشرت الصور اللى عندى كلها خليط يعنى عيد ميلاد وقبل ماننقسم كلاسين وملاهى
وانا والله خااااااااااااايفه تزعلو لان فى شويه من كتكيتنا متصوروش خالص
واوعو تفهمو انى صورت صور جديده لالالالالا لسه والله
وبأذن الله كتكيتنا اللى متصوروش هعمل لهم موضوع لوحدهم واحط صورهم
ومش هحط معاهم حد من اللى صورتهم قبل كده علشان متزعلوش
صوره جماعيه
صوره جماعيه محدش فيها واخذ باله غير حمزه
ايااااااااااااااااااد وكركر السكررررررررر
كريم الشامى ومحمد امين فى عيد ميلاد يوسف واياد
هنا اشرف بس مش عارفه ليه ياهنا مش بتيجى بقالك كتير يارب يكون خير
محمد خالد صديق الصدوق بتاع اياد )ومحمود وكركرالسكر
مئه فى المئه عبد الرحمن بيقول لصحابه انا عندى بقره فى البيت
كل دقيقه وكل ثانيه ولكل حد عبد الرحمن يقابله يقول له انا عندى بقره فى البيت
ماما عبد الرحمن ايه الموضوع ده وممكن لو نفع تبعتى لنا سوره للبقره

مش عارفه بس حاسه ان الصوره دى بتفكرنى بموقف كده
حد فااااااااااااااااكر ؟؟؟؟؟؟؟
افكره لكم احسن .فاكرين لما ماما اياد كانت (_ناويه تأجر التورته ويوسف انقذ الموقف) اياد بقا زهره شباب المدرسه كان بيكمل دور ماما وبيقنع صحابه ان الاطباق فيها تورته

باسل بااااااااااااااااااااشا ايه بس الجمال ده كان ناقص كبايه شاى وتبقى وزير قاعد على مكتبه
فارس وعلى حسين وعلى عثمان وعبد الله
باسل بيدبح القطه بس مش عارفه لمين !!!!!
ريم وبطه ريم لالالالالالالالالازم كل يوم ميس امل وماما ريم يروحو يضحكو على ريم ويعملو انهم بيمرجحوها
علشان ماما ريم تتسحب وتمشى قبل ماريم تشوفها وتعيط

شوفو صحابنا كلهم بيتفرو على ايه على مصارعه بين اياد محمد خالد
ديمة مش دينا اصل كل صحابنا اول ما ديمه جت (جت متأخره شويه عن بدايه السنه ) كانو بيقولو ديمه والصراحه انا كنت بحسب فى الاول اسمها دينا لكن صحابى صححو لى المعلومه وقالى لى ديمه مش دينا ياميس
الميساااااات بيلحقو اياد وهوا منفعل على صحابه وقت مظاهره التورته
صوره جماعيه وخذو بالكم محمد خالد بيطير فيها

زهره شباب المدرسه التانى فااااااااااااارس باشا له ضحكه اتحدى اى حد لو بيعرف يضحك زيها
على عامل انه مش واخذ باله
محمد سمير و كركر السكر( له حركتين يضحكوبيعملهم دائما دى اول حركه منهم )والثانيه هتشوفوها بعد شويه



باسل معجب بالكيكه

كريم الشامى مش عارفه اقول عليه ايه ولا ايه

لما نسأله بابا بيشتغل ايه ياكريم يرفع حاجبه ويقول رئيس دوله اه والله

وقبل كده غاب خمس ايام قلت له انت مجيتش ليه ياكريم يقول لى كنت بلبس

قلت له خمس ايام بتلبس يقول

اه اصل انا بغيب فى اللبس شويه واحلى حاجه انه بيتكلم بثقه ومن غير مايضحك مع انه بيموتنا من الضحك


ولالالالازم اول مايدخل الكلاس يقول ليا انا وميس امل (انا هنأم شويه وصحونى كمان خمس دقائق اوعو تنسو )

بسم الله ماشاء الله عليك ياكريم ونفسى تبطل تغيب كتير حاول تلبس بسرررررعه مش هنخلى السنه كلها لبس

ياكيمووووووووو ولا اكمن بابا رئيس دوله هتغيب براحتك


محمد سمير اخو عبد الله سمير (التوائم )ماسك علم مصر مع انه مش مصرى
حقيقى انا معجبه بيهم جدا اول ما بداء الضرب على غزه
وهما بيقولو وبلغتهم الاردنيه (
احنا مش بنحب اليهود ضربو الفلسطينين بالطاخ وخلوهم ينزفو دم وراحو عند الدكتور)
وكمان بيقولو احنا مش هنشرب البيبسى بتاعهم احنا هنشرب ميراندا بس )
مع ان الميراندا امريكيه كمان بس حقيقى رجاله ربنا يبارك فيهم يارب


اشهدو ياناس مؤمن بيعمل ايه شايفه ياماما اياد خليفه ابنك بيعمل ايه

على حسين قلع الشوز ومؤمن بيشجعه وفرحان بيه


افطار جماعى


عبد الرحمن اللى يشوفه يقول عليه هاااااااااااااااااااادى لحد قريب كنت بحسبه كده

صدقتك ياماماعبد الرحمن لما قلتى لى انه مش كده



( حمبوزه لاوى بوزه ) على بيقول لى بابا بيقول عليا كده وعرفت ليه اخيراااااا




كتكيتنا مندمجين اوى فى الصوره دى وخاصه سيف وفارس ومصطفى



حمزه (اى حد يقول لحمزه انا اسمى ايه يقول ميس فرخه ويضحك بعدها ضحكه الله اكبر رائعه )

كركرالسكر (دى تانى بصه كركر بيعملها مش قلت لكم ماشاء الله سكر



الصوره دى بقا من زمان وفرحت جدا لانى لقيتها

خير اللهم اجعله خير كنا فى الملاهى وبعدين لقيت باسل دويدار ماسك شنطه واحد صاحبه بس مش فاكره مين لان كان لسه فى اول السنه ومكنتش حفظت اسامى كتاكيتنا كلها

بقول له رايح فين بيها ياباسل قال دى الثالثه ياميس ومشى وسابنى (قلت فى نفسى هو بيعد الشنط ولا ايه )

وعرفت للاسف بعد فوات الاوان يقصد ايه باسل لما قال (دى الثالثه ياميس )

الكابتن باسل وصحابه كانو بيرمو الشنط فى حمام السباحه

والحمد لله والشكر لله انه لسه مفهوش ماء

هناك 56 تعليقًا:

غير معرف يقول...

السلام عليكم اناماماباسل امجد شكراعل المجهودالمبذول وشكراعل الصوره

غير معرف يقول...

نورتى المدونة ياماماباسل اناحوصى ميس الهام تصور باسل كتيييييييييييير وتنشر الصور بسرعة علشان تنورى المدونه كده على طول

غير معرف يقول...

نورتى المدونة ياماماباسل اناحوصى ميس الهام تصور باسل كتيييييييييييير وتنشر الصور بسرعة علشان تنورى المدونه كده على طول

غير معرف يقول...

نورتى المدونة ياماماباسل اناحوصى ميس الهام تصور باسل كتيييييييييييير وتنشر الصور بسرعة علشان تنورى المدونه كده على طول

غير معرف يقول...

نورتى المدونة ياماماباسل اناحوصى ميس الهام تصور باسل كتيييييييييييير وتنشر الصور بسرعة علشان تنورى المدونه كده على طول

غير معرف يقول...

ايه ياامل انتي فرحانه بالخط ولا ايه ولا شكلك كده اتعديتي من هتلر وعايزه تعليقات كتير وخلاص

غير معرف يقول...

طبعا ياماما اياد انتي نورتيني وشرفتيني بزيارتك العظيمه ليا في المكتب واتمنى يارب انك تكرريها علطول واحنا سالنالك على موضوع الباص ومفيش مشكله من اول الترم التاني ان شاء الله

غير معرف يقول...

حلو اوى الموضوع دة يا ميس لولو بس برضه هضربك زى كل يوم مهما عملتى

ميس الهام يقول...

ماما بيسو منوره ايووووووووووووووه كده
وبأذن الله هسمع كلام ميس امل(وده لوحده حاجه صعبه عليا اوى ) وهصور بيسوووووووووو كتيرررر لانه حقيقى هينور المدونه

ميس الهام يقول...

ميس امل مالك ياحببتى انا كنت سيباكى حلوه
هو انتى ضغطى على الزرار ونمتى عليه
صحى النوووووووووم

ميس الهام يقول...

ميس جيجى وميس هند ايه ده
خيرررررررررر يارب بتوع الماليه عايزين منناايه


اه ياهند لكى حق تضربينى مهو اللى بيدافع عنى غاااااااااايب
اصل الموضوع ميس هند بتدخل تعمل انها هتضربنى كل كتكيتنايضحكو ويقولو اضربيها ماعداااااااا على حسين هو اللى بيدافع عنى ويقول لها متضربيهاش ومره كنت خارجه بره الكلاس قال لى هاجى معاكى علشان لو ميس هند قبلتك هضربها


نداء لعلى حسين ارجععععععععععع لانك والله وحشتينى اوى

ميس الهام يقول...

ماما ايااااااااااااد وماما فااااارس خلاص بقاعرفت غلطى المسامح كريم
علقو بقا المدونه فاضيه خالص من غير تعليقاتكم

غير معرف يقول...

ايوه ياميس جيجى هتلر(ميس الهام)موصينى اغطى غياب ماماايادومامافارس على المدونة ومن كتر الخوف والرعب ضغط على الزرار ثلاث مرات

غير معرف يقول...

نداءالى ماماايادومامافارس ارجعووووووووووووووووووووووالى المدونةوحشتونا

غير معرف يقول...

منوره المدونه ياميس هند انزلى كل يوم واناامسكلك ميس لولو ده من كتر حب اطفالنا فيكى وخصوصا باسل بيقول فرخه يعنى هند

eyaaaaaaaaaaaad يقول...

خلاص كفايه عليكى كده
انا كنت هسيبك تعرفى قيمتنا لكن خلاص هتنزل المره دى.
عموما الصور جميله والتعليقات فظيعه كالعاده (زى بعضه).فيما عدا التورته اللى انت اكلتيها وبتنكرى بس عموما انت اصلا وزنك زاد من بعد عيد الميلاد..
عموما زى بعضه المسامح كريم.

eyaaaaaaaaaaaad يقول...

اماgigi شكرا على الرد بصراحه يا جماعه gigi دى سكره خالص بس ياريت ميس لولو تسيبها فى حالها علشان تفضل كده.

eyaaaaaaaaaaaad يقول...

اما ماما فارس انت روحتى فين انا مقدرش اكمل فى المدونه من غيرك.

eyaaaaaaaaaaaad يقول...

نداء الى ماما مؤمن انت فين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

eyaaaaaaaaaaaad يقول...

بس انا عايزه اكتب كلمه عن ميس مروه.
بصراحه ميس مروه دى عسوله جدا واياد بيموت فيها خالص لدرجة انه مش بيرضى يروح معانا ويسيب الميس.بس دى حاجه فعلا نابعه من جواها بتحب الاطفال بجد...بجد تحياتى ليها.
متغيرش يا هتلر.ده انت حبيبى انا

eyaaaaaaaaaaaad يقول...

وشكرا يا ميس امل على السؤال ربنا يخليكى مجتش من................
عموما يا ميس امل انت اوحش حاجه فيكى زميلتك فى الكلاس.ده عيبك الوحيد حاولى تغيريه علشان تبقى ideal

غير معرف يقول...

طبعا انا اول حاجه هرحب بصديقة كفاحي ودربي ومكتبي صحبتي الانتيخ هند منورررررررره ياهندوده

وبصي بقا عايزين نقرف هتلر على قد مانقدر علشان يبقا في المدرسة وعلى المدونة

وانتي عارفة كويس لما نحط حد في دماغنا بنعمل فيه ايه

حاولي تحسني موقفك معانا ياهتلر وكل يوم هتاخدي علقة وهتسكتي برضه مش هتكلمي وهتقوللنا شكرا

اما امل بقا فاانتي ياامل اشتري نفسك كده وابعدي عن هتلر الفتره الجاية علشان منقلبش عليكي ده انتي غلبانه

غير معرف يقول...

ميرسيييييييييييييييييييي ياماما اياد على الكلام الجميل ده وبجد انتي اللي عسوله خالص والله العظيم وياريت كل لما تيجي ابقي شرفينا

وزيديني عشقا بقا بتعليقاتك متغيبيش كده

غير معرف يقول...

انا عايزه اسال ياجماعه على ماما فارس وماما مؤمن خير مالهم مش بيردوا ليه ولا بيعلقوا لازم يدخلوا ضرورررررررررررري علشان وحشونا جدااااااااااا

غير معرف يقول...

ازيك ياميس لولو ازيك ياميس أمل انا والله مش بغيب بمزاجي بالعكس أنا بحب المدرسة جـــــــــــــــــــــــــــدا وانتو السبب في الحب ده يبقى ازاي اقدر اغيب غير لو كان عندي ظروف قهريه تمنعنى من الحضور على العموم انا عايز اقول لكم اني متضايق علشان نفسي أطلع الرحله بس تتعوض في الترم الثاني ان شاء الله

غير معرف يقول...

ازيك انت يامصطفى باشامنور المدونةواحنا كمان بنحبك اوووووووووى وبنفرح لما نشوفك انت وماماجدااااااا ورحلة الترم الثانى لازم تطلعها ان شاء الله

FARES يقول...

وحشتوني والله كلكم
ومرسي جدا على سؤالكم كلكم
مس امل ومس Gigi
ومامااييييييييييياد
صديقتي في الحملة ضد ........
نقول ايه (هتلر)ولا لولو؟!
اصل المشكلة انها برضه حرام
مش لايق عليه هتلر

FARES يقول...

انا قصدي عليها مش عليه
ناسف للخطا الكتابي.

FARES يقول...

مس لولو ومس امل عارفين انا ليه بغطس؟!
انا اصلا بخطف الدقايق اللي بعد فيها
على الكومبيوتر
كمان سنتين ان شاءالله
مس Gigi هتعرف السبب

FARES يقول...

انا نفسي اعدي عليك يا مس Gigiبس فارس خلاص اخد الاجازة
الترم التاني انشاء الله
نفزنا رغبة مس لوووووووولووووووووووو
وفي نفس الوقت حرمتها من منبهها

FARES يقول...

بس متقلقيش فارس لسه منسيش المدرسة
ده كل يوم الصبح يبقى عاوز يجي المدرسة

FARES يقول...

وبعدين يا ماما ايااااااااااد
عاوزين نعمل حملة جديدة
والهدوء ده عاوزينه يبقى الهدوء اللذي يسبق العاصفة
هستنى منك الرد
وانادي ماما مصطفى الشعراوي للانضمام
وادعو الجميع للاشتراك

غير معرف يقول...

مساءالخير انامامابيسو انازعلانةعلشان مش بتسالواعلىبوسي وهوغايب هوتعبان

FARES يقول...

الف سلامة على بيسو
فارس على فكرة بيقول اه باسم صاحبي
كان تعبان عنده برد

FARES يقول...

هو انا ملاحظة ان الكل بقى بعيد شوية عن المدونة ليه ده علشان الاجازة ولا ايه؟!
هو في الاجازة الناس بتتخاصم ولا ايه؟!

غير معرف يقول...

انت وحشتينااوووووووووووووووووووووى ياماما فارس وانا ملاحظه كده انهم بعدوا عن المدونة ايه رأيك نعمل مسابقة اكتر واحد يعلق يكسب بس ياترى نعمله ايه؟ نصفقله السباعيه فكرى كده و وقوليلنا

غير معرف يقول...

الف سلامة عليك يا بيسو انت وحشتينى اووووووووووووووووووووووووووووووى وانا بسأل عليك ميس مروه وميس مى خف بقى وتعالى بسرعه

eyaaaaaaaaaaaad يقول...

اهلالالالالالالالالالالالالالا.
حمد لله على السلامه يا ماما نانسى المدونه كانت وحشه من غيرك.
وانا موافقه على حكاية الحمله دى بس مش لما تظهر الاول مؤسسه المدونه انا قلت نشمعها من الاول.
شكلها راحت تقلب عيشها فى حته تانيه بعد ما قصة سندوتشات اللانشون اتعرفت....

eyaaaaaaaaaaaad يقول...

الف سلامه عليك يا بيسو.
ان شاء الله القطه.
بس يا ماما باسم انت طيبه اوى محدش هيسأل اصل ميس لولو ما بتصدق انهم يغيبوا مش عارفه ليه .
مع ان هى اللى خسرانه علشان عدد السندوتشات اليومى بيقل؟؟؟؟؟

eyaaaaaaaaaaaad يقول...

بقولك ايه يا ميس امل انا بقول انك تستلمى الرايه من لولو علشان هى تعبت وشكلها طلعت معاش مبكر.

غير معرف يقول...

1000000000000000000 سلامه عليك يابيسو وانت وحشتني جدااااااااا

عموما يعني هو الغياب احسن ليك علشان تعرف تاكل ساندوتشاتك براحتك علشان انت تعبان

غير معرف يقول...

انا موافقه ماما اياد اوي على اقتراحها ونعمل حفلة تنصيب لميس امل زي اوباما كده بالظبط محدش احسن من حد

وانتي ياميس لولو لو غبتي اكتر من كده هيبقا التنصيب غيابي والحكم بالتوريث والتنازل بالاجبار انا بقلك اهو

eyaaaaaaaaaaaad يقول...

كويس يا gigiاحنا كده بقينا صوتين عايزين نجمع اكبر عدد من الاصوات.
علشان تبقى مدونه ديمقراطيه......
اما لولو اخدت فرصتها خلاص وتقريبا اتخضت من العفريت اللى فى اول المدونه او رصاصه طايشه جت فيها بدل البطه.
اوعندها هبوط من قلة سندوتشات اللانشون؟؟؟؟؟؟؟؟؟

FARES يقول...

ايييييييييييييييه؟
انا ملاحظةان نشاط المدونة بقى ضعيف جدا!
مفيش حاجة كدة تشجع على التعليقات.!!!
لو فضلت كدة يالولو فعلا مضطرين نعزلك
من منصبك

FARES يقول...

ولا انت عاوزة زوار جدد عشان ترجعي تعلقي
وتنزلي موضوعات جديدة؟!
ولا احنا ووحشناكيش؟!

FARES يقول...

انا قعدت يومين افتح الا قي نفس التعليقات ملقيش جديد
عشان كدة مكنتش بعلق
فين مس امل؟!

FARES يقول...

بس فارس امبارح بيقول :
انا بقالي كتير مرحتش المدرسةهم اصحابي مش بيسالوا علي ويقولوا فارس بقاله كتير مجاش؟
ومس امل ومس لولو؟
فقلت لازم ابلغ الرسالة.

ميس الهام يقول...

سلام عليكم
انتم قاعديين تتكلمو عليا وتظلمونى
مع ان انا والله تعبانه
ومش بقدر اعمل اى حاجه وبروح المدرسه بالعافيه واسألو ميس امل كمان
وقاعدين تقولو انكم هتورثو المدونه وتعملو انتخبات
على فكره الانتخبات مش هتكون شرعيه
واوعا يلافارس تزعل منى بأ>ن الله هتصل بيك انتى واياااااااااااااااد علشان اكلمكم واصفى حسابى مع مامتكم

eyaaaaaaaaaaaad يقول...

هههههههههههههههههههه.
دلوقتى بتجرى ناعم.ايوه كده عودى لادراجك سالمه.

eyaaaaaaaaaaaad يقول...

عموما انا اتصلت بيكى كام مره موبايلك مقفول تقريبا معندكوش كهربا تشحنى الموبايل.
بس اتصلت سالت عليكى ميس مى واسأليها كده.
عموما وحشتينا يا لولو والله.

غير معرف يقول...

ازيك يا مس إلهام، الصورة بتاعة عمر و هو عامل حصان لأحمد ابن عمه، والله انا كنت عمري ما هصدق ان عمر يعمل كدة لأحمد لولا اني شفت الصورة دي بعيني،دي معجزة بجد!! هو على طول بيتخانق معاه أصلا!!

غير معرف يقول...

أزيكم كلكم وحشتوني خالص انا عايزه اقول لماما فارس انتي شرفتيني والله بمعرفتك ونتمنى نشوفك علطول

غير معرف يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ايه الحاجات الجامده جدااا دى يا مس لولو بجد مجهود رائع، وكتاكيتك زى العسل ربنا يبارك فيهم ويجعل هذا العمل فى ميزان حسناتك (سلمى)

ranoma يقول...

ياميس لولو دا اضطهاد لكلاس البنانا ازاي ميتصوروش يوم عيد الأم زي كلاس الابل احنا لازم نعمل مظاهرة واعتصام بس عموما كان مجهود جبار لترويض الأسود ربنا يعينكو وكانت حفلة جميلة

ranoma يقول...

أنا عايزه أفهم حاجة في امتحان لرنيم ولا لا وامتى وازاي وفين عشان أذاكرلها

ranoma يقول...

أنا عايزه أفهم حاجة في امتحان لرنيم ولا لا وامتى وازاي وفين عشان أذاكرلها