الاثنين، 1 يونيو 2009

ياجماعه كتكيتنا نجحو وتخرجو

مبررررررررررررررررروك لكتكيتنا نجاحهم فى البيبى كلاس والحق يتقال
كتكينا تعبو فى المزاكره جدا طول السنه
والبيبى كلاس حاجه مش سهله .. بس كان لازم يتعبوو علشان نحس بالنجاح
ونظرا لاهميه اليوم التاريخى ده فى حياه كتكيتنا هحكيه لكم بالتفصيل الممل

وطبعا اللى مبعتش الصور على الاميل فصدقونى خسر كتيررررررو كتير اوى كمان
واللى بعت الصور كسب كتيرررررررر اوى اوى
فاكريين يوم الحفله كنت بقول انه هيحصل حاجه مهمه اوى واتهمتونى انى هرجع فى كلامى وانى هركب قفل على الشنطه و....وغيرها من الاتهامات المريبه ربنااااااااااااا يسامحكم كنت ناويه اعمل ان ناسيه هديه ماما حمبوزو
بس بسبب اتهامتكم دى كنت لازم ادفع الخمسه جنيه علشان اثبت لكم العكس


ماما على مكنتش مصدقه نفسها فعلا لها حق متصدقش يلا حلال عليكى ياماما
وعلى فكره انا مرضتش اشحن لكى بالخمسه جنيه لانى قلت اديكى الفلوس فى ايديك احسن
جايز عايزه تشترى بيها حاجه مهمه لشلمى ولاتدفعى قسط من مصاريف مدرسه حمبوزو
اوعى تفتكرو ان الموضوع كان سهل عليا لاااااااااااااااااااااا
بس نعمل ايه بقا ,,,اهو بحاول انسى

جه الوقت اللى تقدرو تخذو الاجازه وانتم مطمنين على كتكيتكم انا عارفه انكم كنتم قلقنين علشان
لو كان فى دور تانى بعد الشر
بس الحمد لله درجات الرأفه كان عليها عامل كبيرررررررررررررررررفى نجاح كتكيتنا
.............................................
قبل الحفله بيوم مكنتش عارفه انام وكنت حاسه نفس احساس ان بكره العيد
بس الصبح مش عارفه الاحساس اتغير ليه حسيت انى ورايا امتحان فى ماده عمرى مفتحتها
وسبحان الله رحت لقيت امولكا بتقول لى (((انا قلقانه اكن ورايا امتحااااان )))
قلناااااااااااااااااا خيررررررررر
دخلت انا وامولكا الكلاس بتاعنا لقينا ارواب التخرج كنا اول مره نشوفها فرحنا بيها اوى
وقعدنا نستنى كتكيتنا
واستنينا
واستنينا
ونروح عند البوابه نشوف حد وصل ولا لسه
لحد ما الحمد لله ظهر اول كتكوت (وكان محمد امين ) وبعده ظهر باقى الكتاكيت
فى الاول كان كل واحد من كتكيتنا اول مايدخل
صممممممممممممممممت وذهول
ويببص لنا اكنه بيشبه علينا
وماسك فى ماما قلناااااااااااااا خيرررر

بس الحمد لله الازمه عدت وافتكروان ده الكلاس بتاعهم
و ان احنا ميسات فى المدرسه
وبعد شويه كماان افتكرو ان احنا الميسات بتاعتهم

على عثمان فى مرحله التذكرررررررررر


فاطمه بحبها اوى وهيا بتنادى على اسمى بتقوله بطريقه جديده وغرررررريبه
(بتحط تنوين بالضمه علي اللام)

عارفيين الاتنين دووول
محمد حموده وعلى الجلاد هما فى الحقيقه مش شبه بعض
بس فى الصوره دى حاسه انهم شبه بعض اوى
وللاسف الصوره الوحيده لمحمد ملحقتش اتكلم معاك يا محمد خالص يوميها ولا انت ولاعمتك هجووورتى

مصطفى بيورينى تذكره الملاهى للنادى بتاعت نفس اليوم اللى قبلته فيه هناك

فارس بيقول لعلى اتفضل فى الكلاس بتاعك بس على قال له لازم اروح الاول مكانى المفضل


يوم دراسى
يوم حفله
يوم تحرير طابا
متفرقش مع حمبوزو لازم يدخل ال bathroom علشان يفتح الحنفيه ويغرق الدنيا

صوره جماعيه



مفروض ان اللى كان يحصل ان ماما وبابا ييجو الساعه 11 ويوصلو كتكوتهم لحد الكلاس وبعدين يستنونا بره علشان نطللللع لهم بالمفأجاه ونلبسهم الروب بس كتكيتنا بجد عسسسسسسل وكانو فرحانيين جدا
و كل مانلبس واحد التانى يقلع ويقول ثقيل عليا يامييس وماشيين وهما موقفين رقبتهم علشان ميقعش منهم والله عسسسسل
و فى شويت ماما وبابا اتأخرو لحد الساعه 12 ووحده كمان وكنا والله خايفين جدا ان موووووكب الخريجين يطلع ناقص كتكوت ,,


كركر السكرررر وباسل كان مش قادر يصدق نفسه من الفرحه

وكانو عايزين يعملو زى الصوره دى


بس طبعا الفرحه مش للدرجه دى ,, دددددددددددددددددى عهده فى رقبتنا

كركر السكر بيقول لكيمو الف الف مبرررررررررروك


كيمو :الله يبارك فيك ياكركر ومبروك ليك انت كماااان


ياجماعه انا هعيط من التأثر يااااااااااااه للدرجه دى النجاح يفرح
الحمد لله ان مجهودنا وسهرنا الليالى مضعش على الارض


الله اكبررررررررر ولا اكنهم وخدين الدكتوراه


عمار العسل اخو كركر السكر بداء يغيروقال مش معنا هما


فجاب شهاده لنفسه هوا كمان



بسم الله ماشاء الله عليهم حقيقى انا فرحانه بشكلهم اوى


صوره جماعيه

الانسه فاطمه والانسه شيرين وعلى و (فارس وهوا مربع ايده )


كريم الشامى (كيمو )وعلى حمبوزو
وفارس مش عارفه واخذ الموضوع بجد كده ليه ده عمره ماقعد كده واحنا فى الدراسه


باسل راح الملاهى وهوا بالملابس الرسميه بحس انه زى الراجل اللى لبس بدله ولبس عليها كوتشى

كريم الشامى بزمتكم شوفو بيبص ازاى فعلا مقتنع ان بابا رئيس دوله

شيرين الخررررريجه فعلا تعبت طول السنه جت سبع مرات يانااااس ودى التامنه
والف شكر ياشيرين على الوردتين بتوعى انا وامولكا

على عثمان دمه عسسسسسل هوا واخوه ماشاء الله بيوحشونى اوى وان شاء الله نتقابل قريب فى النادى يالوله

مؤمن بقا من ضمن الكتاكيت اللى وجعو قولونى من كتر التأخير

سيف باااااااااشا



احمد الحسينى يستحق فعلا لقب خررررررريج هوا كمان جه خمس مرات طول السنه



حااااااااااااااااااااااااسب ياعلى شهادتك هتقع

مش قلت حاسب اهى وقعت


ياسل بيقول لصحابنا يلا بقا نطلع اصل ماما وبابا مستنينا بره

واحنا ورا المسرح قبل مانطلع
وجااءت اللحظه الحاسمه
انا معرفتش اقف اصور بالمعدول لان الدنيا كانت زاحمه يعنى انا متأكده ان فى مليون صوره بالمعدول لكتكيتنا وهما على المسرح فياريت وانا زهقت من كتر مابقول ياريت تبعتو الصورر بللللللللللللللللليز وياكلاس يابنانا ياحبيبى انا عايزه الصور علشان اشوفها وانشرها لانى مشفتش غير كام كتكوت من البنانا
ريييييم مش عارفه كانت الفرحه جايه عليها بسكووووت كده ليه وتوما وكركر السكر
مش عارفه برده انا كنت بضحك اوى كده ليه مع ان كتكيتنا كانو بينامو سعتها
على مكنش رادى فى الاول يطلع وبعد كده الحمد لله ربنا فرجها وكانو باقى صحابنا نزلو خلاص
والكابتن سيف جه فى اخر فينتو ثانيه قبل ما ننزل من على المسرح مع ان ماماااا ميس داليا عارفه المواعيد
فارس صمم انه يشم الورده اللى شيرين ادتهالى بس الظاهر خلته عايز يعطس
بعد ما نزلنا من على المسرح وخلعنا الروب وسلمنا العهده وكله تمام قعدنا نتفرج على باقى الفقرات
نفس البصه ياكيموووووووووووووووووووووووووووووووووووو بيقولو لما تكون البصه من فوق لتحت بتكون استهزاء ومن تحت لفوق بتكون تقدير ياترى ياكيمو بتبص ازاى


فارس بيقولى لى صورينى وانا نايم زى( سما ومازن ) وعلى حمبوزو فعلا كان لاوى بوزو


اوائل Primary


واخر فقره كانت العرائس والاراجوز
وانا بقول لكم اهوت انا طلع عينى لما الصور اتحملت بقالى يومين بنشرها يعنى ياريت اللى يتفرج عليها يكتب رقم 1111111111

هناك 30 تعليقًا:

على حسين يقول...

والله مش هزعلك 1111111111

ميس الهام يقول...

هههههههههههههههههههه
ايوه كده افتحو نفسى
اه صحيح فى سؤال اراهن ان الكل عايز يسأله لكى ؟؟؟؟
انتى صرفتى الخمسه جنيه ولا لسه ؟؟؟
واستقريتى تصرفيها فى ايه ؟؟؟؟

كريم رشدي يقول...

احلى يوم تخرج...

ميس الهام يقول...

كانت احلى بيك ياكركر ياسكررررر
وصورتك انت وكيمو وانتم بتسلمو على بعض بحب اتفرج عليها اوووووووووى




ماما حمبوزو وماما كركر فعلا ينطبق مثل خير الكلام ماقل ودل

ماما ريم يقول...

طبعا هو كان يوم جميل بس يا جماعة مس الهام ومس امل وكلاس الappleمافيش احلى منهم ماستغربوش انا اكتشفت انى بحب مس الهام دى جدااااااااااااااا (طبعا انت عارفة الغرام اللى جة فجاءة دى سببة اية)انا مش قادرة اوصف مشاعرى اللى انا حسة بية اكتر من كدةبكتييييييييييييييييير بس بجد طلعتى جدعة

ميس الهام يقول...

ياجماعه انتم شايفين اللى انا شيفاه
ياجماعه انتم بتعرفو تقراءو
ياجماعه هيا العمليه اللى عملتها فى عينى باظت تانى
ايه ده ياماما ريم ايه الرضاااااا ده
ربنا يحببنا فى بعض كمان وكمان يااااااااارب ويبعد عنا العين
ولو نطول نخدم كنا خدمنا والله من زمااااان

امولكا يقول...

الف مبروك يا ماما على الجايزه كبيره اوووووووووووووى نفسى اعرف عملتى بيها ايه؟

امولكا يقول...

صورك جميله اوووووووووووى يا كركر السكر انت وكتاكيتنا يارب اشوفكم فى الجامعه

امولكا يقول...

ماشى ياماماريم اكتشفتى انك بتحبى لولو بس؟ دحنا كنا اصحاب , طيب انا حتوصى بياسمين ولا اقولك حتنقل(kG)وتووووووووووووووصى بريم

امولكا يقول...

ابسطى يا ميس لولو ادينى علقتلك أهوووووووو اما الصور جميله جداااااااااا يا ميس لولو قصدى ياميس فرخه على رأى حمزه لانك اثبتيها بالصوره اللى نشرتيها ,طب انت فرخه انا مالى

امولكا يقول...

ازيك ياماما كركر بجد بحيكى على نشاطك فى المدونه والمفروض نعمل مسابقه وتخدى الجايزه الاولى

ميس الهام يقول...

امولكا فى الصوره الجماعيه وحسب كلامك ان انا الفرخه يبقى انتى الديك واقفه نافشه ريشك اوى
وبعدين انتى ياامولكا بتقولى انبسط علشان دخلتى تعلقى مره
مفرررروض اساسا كل موضوع تكونى اساسيه زيك زى عنوان الموضوع

ميس الهام يقول...

امولكا عارفه الكلمه اللى من اربع حروف بتاعت جيجى هيا اتحققت ولا ايه مش مفروض تكونى سفرتى !!!!!

غير معرف يقول...

(هربت الجايزة لبنوك فى سويسرا)والنبى اللى يسمع كدة يقول انك ادتينى المليون دولار وهما خمسه جنيه عمى,بس يالله اهو احسن من مفيش

ميس الهام يقول...

ازاى الكمبيوتر يكتب غير معروف
لاااااازم كان يعرفك علطول ويكتب من نفسه
ماما على حمبوزو المحظوظه
بس ليه ياماما مفكرتيش كويس
ليه
ليه
تسافرى ازاى سويسرا الايام دى انتى مش عارفه ان فى خنازير فى المنطقه
كنتى هتيهم اعينهم لجواز على عندى احسن

ماما ريم يقول...

مس امولكا واللة انت حبى الاول و لولو الاخير وبعدين دة اللى مالوش خير فى امولكا مالوش خير فى لولو

gigi يقول...

الصور حلوة اووووووووووووووووووي والكتاكيت دي وحشتني جدااااااااا بجد وماشاء الله عليهم في الصور وعقبال التخرج من الجامعه يارب

الصورتين اللي علقوا معايا اوي يالولو صورة علي تايسون ومحمد حموده انا في الاول قلت انه اخو علي مصدقتش لما انتي قلتي انه محمد حموده

والصورة التانيه بتاعت كركر السكر وكريم الشامي وهما بيحضنوا بعض فظييييييييييعه تحسي فعلا انهم واخدين الموضوع بجد اوي

gigi يقول...

ايه ياماما ريييييييييييييييييييم ايه المحبه اللي من غير داعي دي ولا لازمه وبشكل غريب مريب مفاجئ مش عارفه انتي كده مش هتخلينا نجددلك العضويه راجعي نفسك
بتحبي لولو؟؟؟؟!!!!!!!!
ايه الجمله الغريبه دي انا اول مره اسمعها بس ممكن ده يحصل في زمن المعجزات

gigi يقول...

ماما فاااارس وماما اياااااااد انتوا فينكم صيفتوا بدري ولا ايه

gigi يقول...

ماما حمبوزووووو 1000000000000000000000000 مبرووك
والله مش مصدقه نفسي ده انتي ابواب السما اتفتحلك
على فكره ياماما حمبوزه الفرحه دي كلها مش علشان الخمسه جنيه الفرحه في ان هتللللللررررر يطللللللع من جيبه حاجه ده حتى لو شللن

ميس الهام يقول...

اسكتى ياجيجى كلامك ده هوا اللى سخنى وخلانى ااااااااادفع
والحق يتقال انتى صعبانه عليا قوى ومش هخبى عليكى شكلك بقا مش حلو خالص والحزب قاعد كل شويه ينقص عضو

ماما ريم يقول...

على فكرة يا gigiانا لسة عضو فى حزب التوليع وعمرى ما هنسحب منة ابدددددددددددابس دى حلاوة روح يعنى حاجة تفرح العيال قصدى الكبار واحنا واعضاء الحزب لازم يبقى لنا نشاط واجتمعات شفى ازى نتقابل لو بتروحى النادى

gigi يقول...

ايه بتقولي ايه يالولو مش سامعه
اخسر كل يوم عضر من الحزب؟؟؟؟؟؟؟؟
واضح ان العملية اثرت على عنيكي
ياحبيبتي احنا الحمد لله في تزايد مستمر خافي انتي بس على نفسك

gigi يقول...

ايوة كده ياماما ريم انا بحسب غيرتي نشاطك ولا حاجه متفرحيش فينا الاعادي وتشمتيهم فينا بطيبتك دي
وانا علطول بروح النادي حددوا يوم ونروح كلنا زي اليوم بتاع البسين ده كان يوم حلو اوي

ماما ريم يقول...

يا gigiانا بروح النادى سبت واتنين واربع من 5ل6 على البسين الصغير علشان تدريب ريم بس ممكن ننزل فى اى وقت يناسبك

ميس الهام يقول...

بجد انا اسفه والله ياماما ريم مش عارفه هقول لكى ازاى
بس غصب عنى والله وكان نفسى اكون الميس بتاعت ياسمين زيى ريم بس للاسف قررت ان اجمع اولاد اللى مامهتهم عامليين جزب فى كلاس لوحده علشاااااان ينبسطو مع بعض بس متزعليش جيجى هتكون ميس بتاعت الحصه الاحتياطى يعنى هتنبسطوووو وكمان فرصه تروحو النادى
اشبعو ياحبيبى ببعض ويارب ميحرمكوش من الحزب ابدا ابدا

ماما ريم يقول...

يا فكرة يا مس الهام حتى لو هتروح كلاس البطيخ انا ميهمنيش بس انا ماستغناش عنك يا جمييييييييييييييييييييل ويا ريت تيجى معنا اجتماع الحزب اكيد هتنبسطى قوى حتى علشان تجيبى الفلاشة وتاخدى الصور بتاعت الحفلة

ميس الهام يقول...

ياجماعه ارسو على حل
هيا السباحه ايام ايه بالضبط
ليه مبتتجمعوش فى اياااااااام واحده
ميين اللى حد وتلات وخميس ولا دى ايام انا اخترعتها

ماما ريم يقول...

يا مس لولو انا عايزة اكلمك بس تليفونك ضاع منى خدى النمرة من مس امل وكلمينى او ابعتيلى نمرتك تانى

ميس الهام يقول...

اوكيه ان شاء الله بكره هقابل ميس امولا وهكلمك برصيييييييييييييييييدى