الخميس، 16 أبريل 2009

ريم وياسمين

وعد الحر دين عليه
بما انى قلت لو حد بعت الصور هنشرها علطول
(اى نعم اتأخرت يومين ياماما ريم وانتى عارفه السبب )
وطبعا كتير اوى بعتو الصور بس لقيت المدونه هتبقى زحمه اوى
فقلت كفايه عليا صور ريم وياسمين اخت ريم


الصوره دى فرحت بيها اوى اول يوووووووم فى المدرسه
انا مكنتش لسه جيت ريم كانت كتكوته صغننونه اوى ولا الديوك اللى لابسين احمر red
شكلهم فى الصوره واقف هادى جداااا
بس سبحان الله الزمن بيتغير يعنى مصطفى اللى لابس نظاره
كل ما اشوفه الاقيه واقف يتخانق مع الشنطه بتاعته
اه والله بيكلمها اكنه بيكلم واحد صاحبه ويقول لها هتتلبسى ولا مجبكيش معايا المدرسه تانى
مره بقول له انتى مش بتكلم ليه الشنطه انهرده يامصطفى قال لى اصل هيا واحده تانيه الشنطه غايبه انهرده
مصطفى ده دماااااااغه عاليه اوى وخياله واسع اوى اوى



برده اول مره اعرف ان الكلاس بتاعنا كان مش مفروش سجاد
ريم قاعده بتسمع ماما مصطفى وهيا بتقنع مصطفى انه ميعيطش وان المدرسه جميله وان هيا هتروح تعمل الغذاء وترجع تأخذه علطول
(الكلام اللى احنا حفظناه عن ظهر قلب )
والناحيه التانيه قاعد على الجلاد لسه بيتأمل الجو اللى حوليه قبل مايبدأء العياط اللى كان لسه مخلصش لحد ماجيت فى نصف شهر 10
يااااااااااااااه فكرتونى بأيام زمان ايام مكنش حد ينفع يعدى من قدام كلاس البيبى كلاس من كتر الالحان اللى كانت بتتطلع منه وكنت بحس ان الكتاكيت كلهم شبه بعض وقلت عمرى مهعرف احفظ اسمائهم ابداااا
مؤمن (انا عااااايز جد, ابرهيم مليش دعوه ويعيططططططط)
على الجلاد (انا عايز اروح لتيتا كريمه وجدوووووووووو ويعيطططط)
على عثمان (عيااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااط )بس الحمد لله الله اكبر
وسيف( كان طفل لابس احمرredوكنت بحسبه فى كيجى بس كان غلط مطبعى ويعيطططططط ويقول عايز داليا كنت بحسبها واحده صاحبته وا اخته طلعت داليا دى بقا مامته
ولافارس كان بيتبلى عليا ويقول الميس لولو بتشيل السجاد وتسيبنا سقعانين وبتعلى الكاست على الاخر ودماغى بتوجعنى
ده انا كنت بحس انى هروح النيابه من كتر ما الكتاكيت بيطلعو علينا كلااااااام
و ...........كفايه كده بقا دلوقتى ذكريات زمان ان شاء الله هبقى افضفض مره تانيه

ايه بس الثقه دى ياست ياسمين
عرفنا ان حضرتك يافندم ان الكلاس ده هيبقى بتاعك السنه الجايه
براحه علينا شويه



بس ياترى هتعملى زى ما اختك الكبيره بتعمل فينا
لازم كل يوم الصبح ماما تدخل وتقول لريم انا واقفه اهوت مش همشى
نقوم انا او ميس امل نقول لها ريم شفتى ايه معانا فى الشنطه ونروح عند الشنطه نطلع لها اى حاجه معانا منديل ,مفتاح ,لحد ما ماما تتسحب وتمشى بس سعات الحظ ميبقاش معانا وواحدمن صحابنا يقول لها ريم الحقى مامتك مشيت فتبدأء السريبه بس الحق يتقال بتنتهى علطول
ريم امبارح قالت لماما فى العربيه انا بحب الانبوبه اوى وهقول للميس انى بحب الانبوبه
منا كنت حاسه من الاول انك هتحبيها مهى انبوبه طيبه وبنت حلال
ربنا يخليها لكى ياريم!!!!!!!!!! والله معمت فاهمه حاجه
قبل ما اشوف ياسمين كنت بحسب ان ريم صغننه اوى بس بعد ماشفت ياسمين
حسيت ان ريم الاخت العاقله الكبيره



الصوره دى حقيقى مش فهماها خالص
فين رجل ريم وياسمين !!!!!!
انا كل يوم بعدى على الحته دى مفهاش الخط الاحمر ده خالص
لو حد فهم الصوره دى يبقى يقول لنا

هناك 5 تعليقات:

ميس امولكا يقول...

انا اخيرا ظهرت بعد ماعملنا للكمبيوتر عملية جراحية علشان اشوف الكلام اللى ميس الهام ذلانى بيه كل يوم تقولى دخلتى على المدونة وشوفتى الكلام اللى كتبتوه عنك ,بس الحقيقة مش لاقية كلام ارد عليها بيه غير انى بحبها اوووووووووووووووووووووووووووووى وبحب اروح المدرسة علشانها هى وكتاكيتنا طبعا

ميس امولكا يقول...

مبروك ياماما ريم اخيرا ميس الهام نشرت الصور بعد ما دوختك بس صور البرنسيسة ريم روعة بجد تستاهل نصبر على ميس الهام علشان تنشرها. وكمان بنرحب بالبرنسيسة ياسمين اللى هى ان شاء الله اول كتكوتة فى البيبى كلاس السنه اللى جايه قصدى حتيبقى الميس لانها ما شاء الله حافظة المنهج بتاعنا كله والبركة طبعا فى ريم

ميس الهام يقول...

اخيرا يا امولكا ظهرتى دنتى طلعتى عينى
والف الف الف حمد لله على سلامه الكمبيوتر ربنا يديمها عليه صحه

امولكا هو انتى متفقه مع الدكتور كل شويه يأجلها حرام عليكى شكلك بتدعى عليا

ميس الهام يقول...

وبتقولى ليه لماما ريم مبروك هيا اساسا فيين علشان تسمعك
برااااااااااااااحتك ياماما ريم نامى براحتك بس عايزه اقول لك ان فى اختراع اسمه deleteللموضوع

غير معرف يقول...

انا مييييييييييييين .. نياهاهاهاهاها