الاثنين، 27 أبريل 2009

مش لاقيه عنوان غير البناااااااانا تانى

الحمد لله صورت البنانا اخيراااااااااااا

بس انا ليا ملحوظه او اعتبروها حتى رغى مهى مش اول مره ارغى مع نفسى
كلاس البنانا اول ما أدخل عنده بحس ان الكتاكيت اللى فيه مش زى كتكيتنا
هدوء هدوء هدوء
اقول ده جايز الهدوء اللى يسبق العاصفه ومستنين ميس فرخه تمشى وبعدين يبدوء العاصفه
لكن اكتشفت ان الرياح الشماليه الشرقيه بتاعتهم مفهاش اى عواصف ولاحتى رياح خفيفه
ممطره عصرا
ومثلا لو جه عندهم 16 كتكوت واحنا عندنا 7 كتاكيت
فى كلاس البنانا تلاقيهم قاعدين فى ركن من اركان الكلاس او قدام التليفزيون وسكوووووت مندمجين فى اللى مفتوح قدامهم وكلهم متفقين على التليفزيون او القصه
اما ال7 كتاكيت بتوعنا

فى 2عايزين الكرتون
و2 عايزين قصه
وواحد عايز يضايق الاتنين اللى بيتفرجو على التليفزيون

وواحد مش طايق يسمع اول القصه ونفسه يعرف ايه اللى هيحصل فى اخرها وخلاص
والاخير عايز يطلع الملاهى
طيب بلاش اللى بيحصل فى الكلاس
لو مثلا رقبنا انفعالات( ميس يسرا بتاع المكتبه )
او( ميس نوال بتاع الكمبيوتر ) لو عرفو ان كلاس البنانا طالع عندهم
تلاقى نفسيتهم مستريحه وقاعدين منشكحين ومفيش اى حاجه شغلاهم
اما بقا لو وصل لهم ولو كانت على سبيل اشاعه ان كلاس الابل طالع
.
.
.
تهيج فى المعده وقولون واصفرار فى الوجه مع صداع مزمن

بيفكرنى كلاس الابل بفصل (السيده ام كلثوم ) الفصل بتاعى فى ابتدائى كان الميس اللى توافق
تدى فيه حصه تأخذ مكافاه محترمه واتنين حبايه كيتوفان
وبرده والله بيفكرنى بفصل (السيده ميمونه ) بس ده بقا فى اعدادى



لو تلاحظو معايا هتلاقيهم لابسين نفس ال uniform
بتاعنا اصفر Yellow

بس يمكن اختلاف لون السجاده عليه عامل ؟؟؟؟؟؟


وزى متعودتو على الصراحه وعدم التحيز اطلااااااقا فى المدونه
فى ثلاث اطفال كانو هربانين من عندنا فى اول السنه وراحو على كلاس البنانا
وأنا بقول كده علشان اريح ضميرى لانى بخاف يعدو حد

Number(1
اياااااااااااااااااااااد
جننى علشان اصوره بيتظفلط زى الصابونه كل ما امسكه يجرى


حتى تعب من كتر الجرى ويوسف ربنا يبااااارك فيه تعب معايا اوى


كان بيساعدنى علشان نمسكه

number(2
عاصم اللى واقف بالمتشقلوب ده جنب أياد



number3
محموووود
ومش محتاج يتقال اى حاجه جنب اسمه
اللهم بلغت اللهم فاشهد



يوسف ورنيم

محمد خالد (مش عارفه... بس حاسه انه بداء يتنقل له العدوى )



ميس مى وعمر الجينتل مان
على فكره ميس مروه كانت بتموت فيه
ربنا يمسيكى بالخير ياميس مروه وحشتينا والله
انا عارفه انك متابعه المدونه ابقى اظهرى بتعليق ولا بكلمه نوبك ثواب
(بس بقا انا شكلى بداء يتسول )




ياسمين قريبه عاصم بس مش عارفه تقرب له ايه


لارا ويوسف هدوووووووووووووء سكوووووووت

رنيم كلاكيت ثالث مره (اى خدمه يامامارنيم )

عمر وزهره شباب المدرسه

عاصم وحمزه العسل

فى حاجه برده نسيت اقولها فى الفروق بين الكلاسين
جايز تساعدنا فى حل الاختلافات
كلاس البنانا كله فى الباص ماعدا 6كتاكيت
كلاسنا كله ماما وبابا ماعدا 4 كتاكيت
يمكن ماما وبابا لما بيوصلو كتكيتنا بيأثر على فسيولوجيه تكوين جينات الشقاوه والثقه عندهم

محمود وعاصم حنو لبيتهم القديم وداخلين يجيبو كتكيتنا اللى فى الباص
أن شاء الله بكره ولابعده هنشر صور كتكيتى بس اريح عينى شويه
لانى كده بهرج وحاسه ان العمليه هتقلب بحول وهنضرررررررب

هناك 30 تعليقًا:

eyaaaaaaaaaaaad يقول...

اولا شكرا على الصور الجميله اللى كل ما اشوفها احس ان اياد شقى وهو طيب وامير.
ثانيا طبقا لامثالك اللى مش بنخلص منها اقول (يموت الزمار وايديه بتلعب)وهذا ينطبق عليكى لانك مش قادره تصبرى لماالعمليه تاخد وقتها.
حرام عليكى ممكن تقلب بحول
وبعدين احنا هنلاقيها منين ولا منين..
اصبرى شويه بدل ما اقول لمامتك وهستناكى تحت البلكونه بعد ما ترميكى من فوق.

كريم رشدي يقول...

على فكرة كركر كان رافض تماما يروح المدرسة النهاردة وماكنتش فاهمه السبب لكن بعد ما عرفت رايك في الapple class عرفت طبعا ويبدو انه محتاج يروح يريح اعصابه في ال bannana classs.

امولكا يقول...

وحشتينى بجد ياماما اياد ولازم تيجى مره تخدى اياد لحسن الباص ده ريحك مننا وتفتكرى الكلام اللى بتقوله ميس لولو عيب ولاميزه لكلاس الابل ده حيخلى كل الامهات تبعت اولادهم لكلاس البنانا يريحوا اعصابهم هناك ياعينى عليكى يا ميس مى

امولكا يقول...

اكتر حاجه ماكنتش اتصورها ان كركر يرفض يجى المدرسة وكمان منقدرش نحليه يريح اعصابه فى الكلاس البنانا لانه ده سكر الكلاس وعلى فكره ياكركر اناجبتلك الاستيكر اللى انت عايزه ولوماجتش بكره حنوزعه على اصحابنا

كريم رشدي يقول...

شكرا يا ميس امولكا ع الاستيكر.

eyaaaaaaaaaaaad يقول...

شكرا يا امولكا وانت كمان وحشتينى والله ان شاء الله هحاول اجى اخد اياد علشان اشوفكم واسلم عليكم.
بس احنا طالبين رايك مين اهدى كلاس الابل ولا البنانا؟؟؟؟؟؟؟؟
ولا ميس لولو بتعمل الحركات دى علشان تبين المجهود الجبار اللى بتعمله ولا جايز طمعانه فى مكافأه
لكن مفيش يا ماما ده فى خصم علشان التاخير بس ولا ايه يا جى جى؟؟؟

لؤلؤ منثور يقول...

يا سلام انتى بتقولى فيها يا مس لولو بس انتم بس قولولى انتم جايين امتى وانا طوالى اخد اليوم ده اجازة والحق نفسي قبل ما يجلى انهيار..
اوعى تصدقى انا بهزر ده انتم تنورو وتزيدونى شرف ده الا البيبى كلاس انا مستياكم السنة الجاية فى الكى جى
ده انتى تأمرى يا جمييل
مس نوال

gigi يقول...

طبعاااااااااااااا ياماما ايااااااد ده انا قاعدالها على الواحده قال مكافأه قال
ده تحمد ربنا اوي لو اخدت المرتب اساسا الشهر ده
هي مش بتسمع حاجه عن الازمة الاقتصادية ولا ايه

gigi يقول...

على فكره ياماما اياد انا بعتلك السلام انهارده مع اياد يارب يوصلهولك كان واقف اسددددددددد في اول ال line انهارده
ماشاء الله بصي بقا هو وشه وعنيه كلهاااا شقااااااوة وانا بمووووووووووووت في الكتاكيت الشقيه دي واسالي لولو وامولكا
ربنا يخلهولك يارب ويطلع شاب عسل كده زي مانا متوقعاله ان شاء الله

gigi يقول...

وطبعاااااا عايزه ابعت سلام كبير اوووووووووي لحمبوزه لانه بليييييه خالص كده وفعلا لازم يتلعب بيه ومستنياك ياحمبوزه بكره ان شاء الله علشان نكمل الماتش بتاعنا

كريم رشدي يقول...

'اسف جدا اني ما جتش النهاردة و انشاء الله اجي بكره.

ميس الهام يقول...

طيب وامير !!!!!!!!!!!!
طبقا للمثل (اللى يعيش ياما يشوف)
اما نشووووووووووووف


بس اخر مره كنت بكلمك فيها على الاميل كان قلبى هيقف اول مسمعت صوت المفتاح فى الباب شديت الفيشه علطووول

ميس الهام يقول...

ماما كركر بتقولى ايه ياحببتى
مين اللى يروح يريح اعصابه
فى البنانا ده
كريم بالذاااااات من زعماء عصابه الابل
وجارى تحميل الصور وهتشوفى بنفسك

وبعدين انا بحاول انسى اليوم الغريب ده
بس بعد تفكير ودراسه وتشغيل لمخى
عرفت ان السبب انتى ياماما
ايوووووووووه انتى


اولا .. سهر فى النادى مع على حمبوزو وفارس لحد قبل منتصف الليل بقليل
ثانيا00انتى مقرره تغيبيه انهرده علشان كان نفسك تنامى وكركر ياعينى كان نفسه يجى المدرسه وهوا قال لى فى التليفون
وطبقا للمثل اللى بيقول
( يقع الابناء فى كسل الاباء )

ميس الهام يقول...

امولكا
ايه اللى انتى بتقوليه لماما اياد ده
وحشتينا وعايزين نشوفك
ربنا يسترر ومتسمعش كلامك
كده ياامولكا هو انا عملت لكى حاجه
الله يسامحك
حسابى معاكى فى الكلاس

ميس الهام يقول...

وانا بقولها اهوت ياجيجى لكى انتى وهند ودينا
لو اتخصم منى الشهر ده اكتر من 7ايااااااام
هتندمو هتندمو هندمو
وقد اعذر من انذر



وحسبنا الله ونعم الوكيل
ولا اله الاالله فى كل من يخصم منى يوم

ميس الهام يقول...

ميس نوااااال
بتهزرى برده
طيب عينى فى عينك كده

ولا بلاش اسوء الظن
بكره يانوال ياحببتى كلاس الابل طالع عندك الاب
وشوفى بقا هنورك ازاى

ميس الهام يقول...

جيجى انذار تانى ملكيش دعوه بحمبوزو
انا دمى حامى وبغيررررررررر عليه

كريم رشدي يقول...

حرام عليكي بيقى كريم الملاك رئيس عصابة. وبعدين انا كنت عند وعدي انه هيجي النهارده لكن باسل السبب حتى اساليه.

gigi يقول...

ياجماعه انا مش عارفه اقول ايه
انا كنت ناويه والنية لله انتقمممممممممممم من الهام في الخصم انهارده بس حصل حاجه لا على البال ولا على الخاطر
تخيلوا ياجمااااعه تخيلوا ان الجهاز بتاع البصمة اللي بنمضي فيه حضور وانصراف مرضيييييييييش يطلع التقريييييييييييييييييير بتاع الشهر
وبالتالي وللاسف الشديد متحسبلهاش اي خصمممممممممممممممممم
بس اوعدك يالولو اني هحاول على قد مااقدر اني ااجلك الخصم بتاع الشهر ده في الشهر اللي جاي وربنا يوفقني ان شاء الله
ادعولي بس

gigi يقول...

ثاااااااااانيا
حمبوزه ده حبيبنا كللللللللللللللللنا وموووووووووووتي بغيظك يالولو العب بقا معاه اهزر نلعب ماتش انا حره
انا راضيه وهو راضي مالك انت ومالنا ياهتلر ياحشررررررررررري

ميس الهام يقول...

انا هجيب عجل وأذبحه ووزعه لله
انا مش مصدددددددددددددقه
الله يخليك لنا ياجهاز بصمتنا يارب
اللهى يارب مشفش لك اى ورقه تقرير فى حياتى ياااااااااااااارب

مووووووووتو بغيظكم يا اداره الماليه

ميس الهام يقول...

وقاعدين نتخانق على حمبوزو اهو مجااااااااش
براحتك ياعلى براحتك خااااالص

Mo'men يقول...

إزيك يالولو حمد الله على سلامتك وبعد الشر عليكى من الحول,شوفتى بقى مؤمن عرف بس إنك تعبانة زعل جدا وإتأثر لدرجة إنه تعب هو كمان وعلى فكرة مؤمن زعلان منك جدا علشان مس لولو مش بتسأل علياوأنا تعبان وباخد حقن كل يوم كل يوم وبيعيط كل يوم لما مس منى بتاعت الباص بتيجى ويقولى عايز أروح المدرسة والله أنا هأقعد على المرتبة ومش هأعمل شقاوة,أنا بس عايزة أعرف يالولو أخدتوا إيه الأسبوع ده علشان أذاكرله علشان الأمتحان يلا بقى كفاية عليكى كده وافتكرى إبعتيلى اللى قولتى عليه على الإيميل وبطلى كسل بقى يلا سلام

eyaaaaaaaaaaaad يقول...

كده يا جى جى زعلتينى خالص دى اخرة التكنولوجيا بنعملها علشان تاكل حقوقنا فى الاخر.
بس انت مقصره برده كنتى اقطعى الفلوس ولا حطى فلوس مزوره او كنتى قوليلى كنت خليت حد استناها على اول الشارع سرق المرتب .
محدش يفهمنى غلط هو ده الحل الوحيد مع الميس دى؟

عمر محمد صلاح يقول...

شكرا يا ميس لولو على الصور الجميلة دي بجد،ايوة كدة عايزين صور اكتر لكلاس البنانا

غير معرف يقول...

111111111111111111111111111111111

ميس الهام يقول...

معلش والله يامؤمن انا عاااااااااارفه انى غلطانه بس والله
انا نسيت النوته اللى مكتوب فيها نمرتك فى الكلاس وكل ما أقول هجيبها علشان اكلمك انساها برده
تعالا بقا بكرررررره وانا هصلحك ان شاء الله بمعرفتى

ميس الهام يقول...

ماما اياد هنفتح صفحه جديده مع بعض
وننسى ايام حزب التوليع ده وهعمل انى مشفش الكلام اللى انتى كتباه ده
لانك الصراحه طلعتى طيبه وعملتى الواجب معايا فى التليفونات ايام مكنت عامله العمليه


متنسيش صفحه جديييييييييييييده

ميس الهام يقول...

انتى تأمرى ياماما عمر
وان شاء الله هأخذ الصور اللى ميس مى صورتها للبنانا ونشرها قريب

ميس الهام يقول...

غير معروف


انا مش عارفه اقول ايه ولا ايه على الارقام الجميله اللى انت كتيبها دى ربنا يخليك ياغير معروف وتكتب كمان وكمان

وبأذن الله فى يوم من الايام الارقام تتحول لحروف وبعدين كلمات ربنا يسهل